FLIPP ELLER FLOPP

FLIPP: en god munk


Tänk dig att du gott på stan i flera timmar och trängts bland folk i den tokiga REA-hysterin.
Du köper dig något rikigt gott...

image6

... En saftig munk, garnerad med mörk choklad.
Det smälter i munnen. Sådana här underbara godsaker finns att köpa i Linköping.
Kan rekomenderas:)


FLIPP: En snäll man

En äldre man kommer och slår sig ned mitt emot mig där jag sitter och äter min munk.
Han sitter där och smaskar på en muffin och en kaffe. Då och då tittar han på mig. Jag stör mig på honom för att jag tror att han tycker något om min bok jag läser. "Hur man botar en fanatiker" (som jag INTE valt själv att läsa utan det är en svenska uppgift) Jag bara väntar på att han ska ställa någon fråga som jag inte kan svara på om boken eller så. Men jag får snart skämmas.
Efter en stund så pratar han med mig, precis som jag förutspådde. Men inte om boken utan han frågar:
"Tycker du om Kaffe?"
"Va? Ja jo det gör jag"
"Jag får nämligen en till kopp gratis men jag nöjer mig med en kopp så jag tänkte om du kanske vill ha den om du ändå sitter här.?"
"jaha, ja vad snällt gärna"
"så fick jag en Kaffe Latte helt gratis av honom


Jag skämmas för att jag innan suttit och tyckt att den snälla mannen var så jobbigt. =)



image7

Detta hände på Scandic hotell i Linköping där jag satt efter att och väntade på Henrik.

Kommentarer
Postat av: Fia

Låter som en trevlig dag.mums med munkar:) det känns som om det (tyvärr) inte händer så ofta att man möter så vänliga människor här i Sverige,men när man väl gör det blir man väldigt glad!

2008-01-02 @ 19:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0