Åsikter

åsikter åsikter, man måste väl ha en egen åsikt om allt?

Jag har alltid känt mig så mesig i diskussioner och sådant.
Det beror lite på vad et handlar om ... t.ex. om det handlar om i fall det är rätt att döda eller inte så är jag väldigt säker... men mer luddiga frågor, främst politiska frågor.

Jag lyckas alltid tycka att båda parter har hyffsat bra tankar, man kan ju se saker från olika perspektiv.
Det brukar alltid finnas ett "det beror på..." för mig. Men jag tycker att det finns så mycket gråzoner, nästan inget är svart eller vitt....

Det jobbigaste är nästan när man är arg på något eller något och ska säga vad man tycker,
innan har man toppen argument som gör att man har rätt, men sen när man pratar med personen så kan man helt ändra sig och inte alls vara lika arg längre...

Ja, är det någon som också kan känna så här, eller är jag den mesigaste av alla?

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag är också mesig när det gäller sånt. Det verkar ju alltid som att alla andra har så bra argument och så börjar man vela - tänk om den personen har rätt, jag kanske fått allt om bakfoten, eller inte vet tllräckligt mycket.
Jag tror alla känner så ibland. Och ibland kanske det är bättre att stanna upp och tänka en gång till än att ge sig in i en diskussion lite förhastat. Bättre att vara ödmjuk och ta reta på fakta först. Kanske. =P

2008-04-16 @ 11:46:58
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Degen

Jag kan hjälp dig någon gång ;) jag kan inte allt, men det jag kan kan jag lära dig ;)

2008-04-16 @ 13:10:58
Postat av: Degen

Alltså med designen :P

2008-04-16 @ 13:28:40
Postat av: Sandra

Vad kul att läsa din blogg igen, det var länge sen o ibland behöver man faktiskt inte ha en åsikt tycker jag iaf.......ibland..;)

2008-04-19 @ 21:05:30
Postat av: Johan

Jag känner precis så många gånger, eller nästan jämt.
Ilskan gör att man kommer på massa argument men om man sållar lite bland dem märker man lätt att det mesta bara är sådant som är byggt på just ilska och inte vettiga resonemang.

2008-04-24 @ 00:05:59
URL: http://jaynius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0