Adjö VC

Då har de här veckorna på Vårdcentralen gått.
Nu har jag ungefär sex timar kvar här.
Man kan rutinerna här nu,

Snart kommer de trogna kunderna till apoteket
börja bilda sin kö.
Och snart öppnar tobaksaffären tvärs över gatan,
och då ska jag gå och hämta posten.

Det har varit ett väldigt trevligt sommarjobb,
även om det emellanåt finns väldigt lite att göra.
Men det är väl skönt på sitt sätt också.
Dagarna går i alla fall fortare här
än va de gjorde på Tom Tits, även om de är flera
timmar längre.

Ikväll drar vi iväg på läger också,
hoppas att jag hittar till Ansgarsgården,
mina kunskaper inom kartläsning och
lokalsinne är kanske inte de bästa.
Men det ska nog gå bra.

Puss hey!

12 dagar kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0