exciting sunday

I söndag var vi iväg på en liten utflykt.
Den började med mig och Clara, vi skulle åka till Skara=)
Claras vän anordnade nämligen årets julkväll och jag fick äran att följa med.

Vi skrev ut en karta från eniro, lånade skolans volvo och gav oss iväg.
Innan vi ens lämnat kumla hann det hända saker...
Jag (som enda körkortsinnehavaren) skulle tanka för första gången,
resultatet blev en full tank och TRE kvitton, imponerande va?

Sedan skulle det inhandlas en present åt festfixaren Albin, det gick smidigt och bra fram till kassan.
Clara passerade kassan och det börjar tjuta,
det slutade med att hon fick tömma hela sin väska på rullbandet, och de kom fram till att hon var oskyldig=)

Sedan hittade vi E20 och började köra mot Göteborg( det är det hållet man ska åka om man ska till Skara)
En trevlig stund satt vi i bilen och snackade om allt möjligt, sedan blev det Mcdonalds där jag gjorde en upptäckt:
När Clara äter Bigmac delar hon den i två delar...helknäppt, men jag fick acceptera det.
Efter det tog vi en Mcflurry på Mcdriven och en nu erfarenhet.



När vi började närma oss Skara upptäckte vi att kartan i hade skrivit ut var
så inzoomad att den knapp visade hela Kumla..... Men tack vara Claras lokalsinne (inte) så hittade vi fram till festen.

I Skara bjöds det på tomteparad och pepparkaksbak och senare anlände våran klasskamrat Erik till festen.
Det var lottdragning (jag vann hembakat bröd) och lite andra uppvisningar av både akrobatiskt och musikaliskt slag.



Framåt kvällen bar det av mot Götabro igen, Erik fick nu äran att köra vilket ledde till en konstig omväg genom Fjugestas slingriga skogsvägar och hot om promenad på kyrkogård.

Det var en härligt spännande dag, tack för att du tog dig tid att läsa.

Kommentarer
Postat av: Evelina

haha, vem sa att det var lätt att köra bil? Och så ska man hitta på det? ;)

2008-12-02 @ 20:55:09
URL: http://ewwwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0