God Jul!

Julshoppingen igår gick som en dans...
jag tror jag köpte alla mina julklappar på typ en timme...
inte illa va ;)


Ja nu är det jul alltså, julafton imorgon.
Och ingen snö har vi tråkigt, men jul sitter faktiskt inte i snön och stämningen.
Julklappar har jag men julen sitter faktiskt inte i dom heller...

Vi firar ju jul av en mycket större
och bättre anledning.

Det var ju faktiskt så, att för ungefär 2008 år sedan föddes ett speciellt barn.
Ett litet barn, Han föddes i ett fattigt sammanhang, Han föddes av Maria.
Men han föddes av en speciell anledning.
Han föddes för att för att dö.
Dö för oss människor, för att vi aldrig kan bli perfekta.
Tack vare att Han dog finns ingen barriär mellan oss och Gud.

Detta barn var Guds egen son.
Vi firar fortfarande Hans födelse efter 2000 år,
den firas med gemenskap, kärlek och givmildhet.

Jag önskar er alla en fridfull Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0