Nattliga besök

Denna natt var inte lik alla andra nätter.

Jag hade bjudit in Clara att sova i mitt rum för natten.
Först var vi ute på en underbar promenad (vi har jättemycket snö här).
Vi njöt  efter en röjig "tjänstmiddag", tystnaden blir så bedövande här ute på landet när det är snö...

Vi kom i säng strax efter halv ett, helt slut var vi..
Halv två ringde min mobil, det var Henke som ringde för att säga god natt.
jag var helt yrvaken under vårt samtal och Clara fattade inte ens att jag 
pratade i telefon så hon försökte halvvaken svara mig.

Jag lade på och somnade om.

Ännu en timme senare vaknar vi av att ett gäng härliga grabbar klädda i kavaj och sjungades på en kärlekssång 
kommer in i rummet med tända ljus.
Jag brister ut i skratt av chocken medan Clara inte alls fattar vad som händer.

På morgonen vaknar Clara något förvirrad av nattens äventyr....

ja så kan det gå till här på Götabro.






Nu är det mindre än en vecka kvar på den här terminen.
visst vi ska inte sluta än, men den här livet på Götabro är så gott som slut.
Vi kommer komma tillbaka några gånger i vår men det kommer inte vara samma sak.

Jag skulle nog inte klara av att stanna ännu en termin i den här bubblan, 
men jag tycker ändå att det känns sorgligt att terminen är slut.
Jag har verkligen trivts så otrloligt bra här, den här hösten har varit mycket bättre än va ja kunde tänka mig.

Nu får vi se hur Sunne blir, det blir nog ett äventyr det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0