Flopp: Busschaufför

När skulle ta bussen till skolan idag.

Jag går ju på vid ändhållplatsen i Nykvarn,
det kan ha sina för och nackdelar.
Men idag så vet jag i alla fall varför bussen var lite sen.

Jag kom ner till busshållplatsen precis i tid till att bussen skulle gå.
Men bussen hade inte kört fram än, konstigt tänkte jag.

När jag stått där och väntat ett tag så ser jag att någon
ligger och sover längst bak i bussen.
Det måste ju vara busschauffören tänkte jag. Han vaknar väl snart.
Men det gjorde han inte så vad ska jag göra... Jag kunde ju inte bara stå där och titta på när har hade hur skönt som helst inne i bussen medan jag stod ute och frös.
Då får jag väl gå och väcka honom då..

Så jag gick fram till bussen och knackade längst fram på bussrutan.
så väntade jag lite, men han vaknade inte av det
så jag gjorde det igen då vaknade han till...

När jag gick på bussen log jag så att han inte skulle tro att jag var sur på honom,
ja menar det är ju mänskligt att somna.
Jag förväntade mig väl att han skulle säga någonting, som en ursäkt eller så..
Men det ända han sa var: Varsågod.
när jag visade mitt busskort....
vad han menade vet jag inte...

Varsågod....?
Busschaufförer brukar ju alltid säga tack när man visar busskortet..
så jag vet inte om han var tacksam eller sur

Men jag gjorde i alla fall mig själv en tjänst... och kanske någon annan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha! skumt värre.

2008-01-25 @ 18:19:55
Postat av: Evelina

vad roligt att han låg därbak och sov. ;)

2008-01-25 @ 22:47:30
URL: http://ewwwe.blogg.se
Postat av: Johan

Busschaffisar kan va sådär... de e tråkigt när man inte får cred liksom.

2008-01-28 @ 23:13:42
URL: http://jaynius.blogg.se
Postat av: fiialiisa.blogg.se

haha va roligt...ni därborta i änden av nykvarn har ett stort ansvar när det gäller kommunaltrafiken har jag förstått!

Läs min blogg,ska fixa lösen nu!;)

2008-02-02 @ 11:35:43
Postat av: fiialiisa.blogg.se

fattar inte hur man fixar lösen...men du kan alltså inte komma in på min blogg??!

2008-02-02 @ 11:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0