Flopp: Snöröjningen

SNÖ, ALLTID EN ÖVERASKNING FÖR SNÖRÖJARNA


Det är ju lustigt att det blir så här varje år.
Sverige är ett land i norden, och i norden brukar det komma vitt skyfall på vintern när tempraturen sjunker under nollan.
Detta verkar dock vara något som snöröjarna missat.
Det verkar som att det alltid kommer som en överaskning:
"Jaha skulle det bli snö i år också, precis som förraåret...."

Jag tycker i alla fall att det är lite lustigt att snön alltid är lika listig och komma precis när det inte passar.
Inte för att jag vet precis när snön ska komma och så.
Men jag tycker att med den tekniken vi har idag borde man kunna ha ett bättre fungerande system.

SL är ju också brukar glömma att snön kommer så här års.
De aldrig heller beredda på detta klassiska vinterväder.

Jag är inte bitter för jag var inte ute igår överhuvudtaget.
Men jag tycker att det är värt att nämna.

Jag ska be snön varna nästa år innan den kommer.
Om de kanske skulle kunna sända en ljudsignal några timmar innen den kom.
Så att vi hann förberda oss.

Flopp Flopp Flopp

(Snart ska ja käka med Sandra på stan och sedan träffa Linda)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det där med snö kan vara jobbigt men inte i jkpg för här finns ingen snö, inte än iallafall :)

2008-01-07 @ 19:02:42
Postat av: Johan

Det skulle vara bra, man skulle kunna sända upp en sån här Batman signal på skyn, typ i form av en snökristall.

2008-01-07 @ 23:43:18
URL: http://jaynius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0