vad gör jag med min tid

Härmar min syster Julia med att beskriva i detalj hur min dag sett ut.

Sovmorgon.
Vaknar 8:40 av min härligt ljuvliga väckarklocka.
Ska gå ner för att duscha.
Innan dess upptäcker jag att min syster sovit lite väl länge
så jag öppnar dörren och hon flyger upp ur sängen.(hon var sen)

Går ner till duschen, men då känner jag en bekant känlsa i mitt huvud..
det snurrar, ser stjärnor, lock för örat, kallsvettas och blek i ansiktet.
Åh nej blodtrycksfall tänker jag och kryper ihop på golvet för
att undvika att svimma eller något sådant.

När det gått över efter några minuter blir det en skön dusch
och sedan en hyffsat god frukost.
När det är dags går jag ner mot bussen sätter på min vanliga plats (blir oftast samma)
och somnar....

...vaknar strax innan centralen då det är dags att stiga av.
Skoldagen bestod av svenska, geografi och matte...

Efter skolan samma väg tillbaka hem.
Kommer hem jättehungrig
lagar lite mat till mig
och så var det dags att förbereda sig för matteprovet som äger rum om en vecka.

Så var det handbollsmatch: Sverige- Tyskland
Handboll är en av de få sporterna som verkligen
engagerar mig i när det är mästerskap.

Matchen var ganska spännande men ändå en besvikelse
Sverige går inte vidare...

Och nu sitter jag här och ska väl börja plugga igen.

Så har det sett ut idag

hur var din dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0