bortskämd

Har inte alla varit med om att man kommer på sig
själv hur otroligt bortskämda vi är här i Sverige.


Här om kvällen höll jag på att göra mig iordning för natten
och skulle tvätta ansiktet.
Och i alla fall alla tjejer vet ju att om man ska ha bort sminket
så bör vattnet vara varmt.
Men som ni vet så kan man behöva låta vattnet spola en stund innan det blev varmt.
Detta upplevde jag denna kväll som något mycket besvärande.
"åh va lånbg tid det tar innan vattnet blir varmt"
tänkte jag sedan slog det mig.

Vi är så otroligt bortskämda här, någon annanstans har man
inte en råd med att låta vattnet spola så länge för att
vatten är en bristvara.



Så jag skulle vilja säga till oss alla:
SLUTA GNÄLL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0