Gubbmössa


Jag och min familj var mycket uppe i fjällen när jag var liten.
Och det jag minns av min pappa är, förutom att han
va en grym skidåkare, är hans extremt röda öron.
Trots att han hade mössa på sig så blev de ändå röda av kylan.

Nu har jag sett att detta är ett bestående fenomen hos
 gubbar, (förlåt pappa) eller äldre män.
Finns det någon som kan svara mig på varför man
vill ha mössan uppvikt precis ovanför öronen?
Det här har jag funderat länge och jag ser är det verkligen är så,
trots att mössan är så pass stor att den skulle kunna täcka öronen
så viker man upp den så att de ändå syns.

Varför vill man ha mössa på sig om man ändå vill ha kalla öron.
Pappor som i andra fall tycker att allting alltid ska vara så praktiskt
som möjligt. Det här är extremt opraktiskt och dessutom otroligt fult.

Finns det något svar på det här?
Är det kanske något gammalt mode?
Eller är det så att man tycker att man hör sämre med mössan dragen över öronen?

Jag vet inte, tacksam för svar = )


Kommentarer
Postat av: Johan

Haha!! Jag tror det är nånting med vikningen, äldre män bara älskar den där vikningen. Vill man vara fin får man lida pin eller nåt;)

2008-04-02 @ 18:10:46
URL: http://jaynius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0