Taxfree hysteri

image45Jag förstår mig inte riktigt på denna taxfree hysteri!

Jag åkte Ålands båten i helgen och både på dit och hemresan
är folk som tokiga i denna taxfreeshopping.
Jag räknar mig själv inte till en av dem men jag måste ju säga att man påverkas.

Det är främst godiset som jag syftar på.
Okej det kanske är billigare och det finns en del saker som inte finns i Sverige.
Men grejen är att man egentligen inte betalar mindre än vad man hade gjort i en vanligt affär,
men man får mer godis, större påsar och större chokladkakor än de som finns i vanliga butiker.
Men om man bara vill köpa något litet så sparar man inte på det.

Nu tänker du säker att jag är jättetråkig och det är helt okej.

För en del kanske de stora påsarna bara innebär att de räcker längre,
men för många tror jag att det innebär att man bara äter mer av det goda.

Kanske beror det på hur man vuxit upp, min familj har nog aldrig varit några stora taxfreeshoppare.

Kanske handlar det också om att det inte finns så mycket annat att göra på en båt i fem timmar.

Själv skulle jag tycka det vore mycket mysigare men små mysiga butiker i stället för en enda stor...

Ni får shoppa precis som ni vill,
men jag är nog ingen "taxfreehysteriker".

image45

Kommentarer
Postat av: Johan

Bloggar'n e tillbaka.

A ta gärna ledigt, kan va värt det, skit i konfirmanderna. (NOT)

2008-05-27 @ 12:56:40
URL: http://jaynius.blogg.se
Postat av: Josefine

Hehe. Jag köpte ingenting i Tax Freen på båten. Jag håller med dig om att det bara är större förpackningar. Och det är egentligen dumt för då måste man äta upp det snabbare så att det inte bli gammalt när man väl öppnat det. Tacka vet jag lösviktsgodis. ;)

2008-06-02 @ 15:35:21
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0