Tjejen med körkort


Ja, det här var första dagen med körkort.
Hur såg den ut då?
Var den noge annorlunda?

Ja, man kan väl säga att den blev både krångligare och smidigare...


Jag fick sms av Henke att han skulle behöva skjuts från Södertälje Syd idag.
Självklart ville jag ju hjälpa honom, men jag hade ingen bil, så jag försökte först lösa det på något annat sätt.
Vår kära vän Alex kunde ställa upp,  men sedan kom
jag på att  min mor var inne i stan med bilen och då kunde jag
ju bara låna den av henne medans jag hämtade Henke
och hon gick på stan.

Så efter en god middag med Sarah på Nancys hämtade vi Henke på stationen.
Det gick bra.
Jag och mamma kom överens om att jag skulle komma tillbaka till stan
så att vi sedan hann åka till KU som började halv sju,
och sedan skulle hon ta bilen hem igen.

När jag ringer mamma och säger att vi är på väg ner till stan,
sitter hon på Kolgrillen och har just beställt mat.
"Jag trodde att du skulle hämta mig halv sju" säger hon,
och jag tänker: missförstånd.
Typiskt.

Det blev då så att Henke som hade tagit sig ända från Linköping med tåg
för att komma till KU kom cirka en kvart sent....
Ja, ingen större deal och ingens fel egentligen, men det hade ju  bara kunnat gått smidigare....

men jag är fortfarande glad över mitt körkort!!

Go kväll!

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag tycker u är bäst!!:)

Boka in den 22 juni om det är möjligt, fast du e väl på läger då klart. Då ska jag iaf uppträda på en riktig´klubb för första ggn, spannend.

Kram kram

2008-05-16 @ 11:22:16
URL: http://jaynius.blogg.se
Postat av: Sandra

Åhhh, fatta vad kul att du har körkort!!!!!!Blir glad varje gång jag tänker på det :-)

2008-05-16 @ 20:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0