Min innersta hemlighet.

God eftermiddag världen!

Jag har burit på någonting ganska länge nu. Till en början kunde jag hantera smärtan, men det har bara blivit tyngre och tyngre och jag orkar inte bära det längre. Jag måste dela med mig.
Jag vill härmed erkänna min julabstinens.

Jag kan vakna mitt i natten och tror mig känna doften av en lussekatt, men när jag kollar i köket så är där bara tomt och kallt.


Jag kan höra en låt på radion och inbilla mig att det är en jullåt. Men när jag ringer in och berömmer jultemat, så visar det sig bara vara idol-Olas senaste smör-skiva.



Jag kan se någon med långt skägg på bussen, och i min glädje rycka i det, bara för att upptäcka att det inte alls är jultomten.



Jag har köpt konstsnö, satt på julmusik, köpt pepparkakor och glöggte, och stängt in mig på mitt rum.
Jag kommer inte ut förrän i december!

(Henke: ta det inte så hårt, vi ses ju till julen)




/Jossan bakom dörren.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha, vilket underbart inlägg! Go for it. Henke får stå ut! =D ;)

2008-11-05 @ 17:15:12
URL: http://neusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0