Hemma är bäst!

Sitter här i min lya och tittar på TV,
och trivs ja det gör jag.
Den är mysig, ligger centralt och har allt som behövs...

...Men jag har på något sätt ändå svårt att se detta som mitt hem,
och då menar jag H-E-M.

Jag bor här, sover här, har alla min grejer här,
så visst detta är ett sorts hem.

Men jag har kommit på vad som krävs för att det ska bli ett
H-E-M.
Där man bara kommer in, pustar ut och njuter, behövs nått mer
Det behövs mer än möbler och mysfaktor
Det behövs människor som man älskar och som älskar en.

Det finns två platser som jag känner så för.

Självklart är det på Åkerbärsvägen i Nykvarn,
Det har alltid varit mitt hem och kommer alltid vara.
Det är så skönt att åka dit.

Och den andra platsen är hemma hos Henrik.
även om han inte är hemma så kan jag vara där
med en helt annan "hemmakänsla".
Som tur är så är det ju faktiskt inom kort
Vårt HEM! =)



Men som min mamma brukar säga:
Det spelar ingen roll var du bor,
bara du är hemma inombords.

Kommentarer
Postat av: Elin Lindström

Fatta Joss, snart är de ert hem! :)

Förstår hur du menar, den känslan har jag här, de är ju mitt hem men inte mitt H-E-M! Hoppas att min lägenhet får bli mitt H-E-M! Du är saknad!

2009-10-28 @ 00:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0