Njut av nuet

Njut av nuet ska bli mitt nya motto.
Allt för ofta lever vi kvar i det som var eller så lever vi i våra framtidsplaner.

jag har i alla fall känt på sista tiden att jag gör antingen eller sällan sitter jag och bara tänker på allt som är bra just nu.
Varje period i livet har sina bekymmer och men också sina fördelar och positiva sidor.

Det verkar som att man aldrig blie nöjd, jag kan bara se det från mitt perspektiv:
när jag gick i gymnasiet så längtade man och ränkade ner till studenten och skolan var över och man skulle bli FRI!
Den friheten använde jag första året till att gå bibelskola, det var en väldigt bra tid, men som sagt så hade man sina bekymmer där och då också.

Och nu när man äntligen ska börja jobba, som man längtat efter hela livet. Kanske inte efter jobbet i sig men att slippa alla prov och hemuppgifter. Nu kommer jag ofta på mig själv att jag sitter på tåget till jobbet och ser på alla som fortfarande går i skolan och tänker: "åh vad skönt att gå i skolan, det var ju ganska roligt ändå..." om jag inte sitter i de tankarna så funderar jag på vad alla "vuxna" människor som sitter där jobbar med och längtar till man är en färdigutbildad ... nånting.. och jar ett fast jobb där man trivs med det man gör.
Och självklart så tänker jag också mycket på hur annorlunda livet kommer se ut om bara ett år då jag är gift och eventuellt pluggar något spännande?

Klart att man ska minnas det som varit och längta till det som ska hända senare i livet, men jag menar bara att vi ibland lever för mycket i något av dikena.

NJUT AV DET SOM ÄR NU! säger jag till mig själv och alla andra.
Jag vet inte i vilken situaion du är i nu men jag tror att det alltid finns små saker som förgyller tillvaron.
Ta vara på dom i stället för att tycka allt annat som är jobbigt.

Det här är vad jag vill göra nu:
Njuta av att vara HÄR!
Ha ett jobb som jag varken är särskilt bunden till och inte är så krävande, bo i en egen lägenhet mitt i stan och vara förlovad och längta till bröllop. =)

utbildning, bröllop och bättre jobb ska bli jättespännande men det kommer en tid för det också och DÅ ska jag njuta av DET.
Och nu kan jag ju njuta av att längta lite;)

Nån kanske känner igen sig, eller så är jag helt unik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0