När du är lite vissen och slö: ta inte hissen! till den är det alltid kö.

 

Nu när hösten är på gång är det dags att rycka opp sig, 

 

det är lätt att hamna i tankar som: "det är för mörkt, det bara regnar och vem vill umgås med lilla mig"`"

 

Och det är inte märkligt, då det efter sommarens ljusa dagar,

 

kommer en lång tid av mörker, regn, bruna löv och då det känns som att alla runtomkring en bara klagar.

 

 

Men vad vore väl livet utan höst och sommar, vinter och vår,

 

samma sak, år efter år?

 

 

Så ryck opp dig, och tänk på något annan, 

 

kanske hur du ska muntra upp mig, eller hur du nu ska börja bruka kaffekannan

 

 

Fika en oväntad fika, 

 

rasta grannens bulldog,

 

måla en stol,

 

lär dig spela piano,

 

börja dricka kaffe,

 

titta på en film,

 

skratta,

 

klä på dig,

 

... gör lite kola, vettja!

 

 

 

Mycket snabbare än så här går det nog inte att göra kola!

 

  • 50 g smör eller margarin 
  • 1/2 dl vetemjöl 
  • 2 msk kakao
  • 1 dl strösocker 
  • 1/2 dl ljus sirap 


Rör samman allt i en micro-tålig form.

Kör på full effekt i cirka en minut.

Tag ut formen och rör om.

Kör kolan på full effekt i 4-5 minuter.

Slå upp på bakplåtspapper och ställ svalt tills kolan går att klippa i bitar.

 

 

 

Vi ses hemma hos mig. Eller när du bjuder mig på kaffe och kola.

Klassiskt.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0